LETNÉ ZĽAVY 25% NA VYBRANÉ ŠPERKY S KÓDOM LETO25

Všeobecné obchodné podmienky MAJYA JEWELRY, s. r. o.

Práve čítate všeobecné obchodné podmienky („Podmienky“) spoločnosti MAJYA JEWELRY, s. r. o.,
IČO: 190 62 885, so sídlom Novoměstská 207, 747 25 Sudice, Česká republika, zapísanej v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Ostrave pod spisovou značkou C 91877 („my“). Tieto Podmienky upravujú vzťahy medzi nami, ako predávajúcimi, a vami, ako kupujúcimi, na našich e-shopoch, ktoré nájdete na webových stránkach www.majya.sk („Webové stránky“). 

Odporúčame, aby ste si Podmienky prečítali celé. Ak sa vám do toho z nejakého dôvodu nechce, pripravili sme pre vás zhrnutie tých najdôležitejších bodov.

  • Zákazník je u nás na prvom mieste a snažíme sa vždy dosiahnuť riešenie, s ktorým budete spokojní vy aj my.

  • Zmluva je uzatvorená okamihom odoslania Potvrdenia o prijatí Objednávky.

  • Vaše osobné údaje sú u nás v bezpečí. Viac o tom, ako ich spracúvame, sa môžete dozvedieť na majya.sk/informacie-o-spracovani-osobnych-udajov/

  • Ak ste spotrebiteľ, pri niektorom Tovare máte právo na odstúpenie od Zmluvy do 14 dní od jeho doručenia. My vám však chceme vyjsť v ústrety ešte viac nad rámec zákona a v prípade, že si nákup rozmyslíte (napríklad, ak ste Tovar, ktorý nie je vyrobený na mieru, nepoužili a chcete ho vrátiť), môžete po prevzatí zásielky bez obáv do 66 dní odstúpiť od Zmluvy a Tovar nám vrátiť. Dôvod vrátenia uvádzať nemusíte, ale keď nám ho oznámite, budeme veľmi radi a pomôže nám to v zlepšovaní našich služieb. Ak si želáte svoje právo na odstúpenie od Zmluvy využiť, postupujte, prosím, podľa inštrukcií na tejto stránke: www.majya.sk/vratenie-a-vymena-tovaru/ .

  • V prípade Tovaru s návodom na použitie si ho, prosím, pozorne prečítajte.

  • Zákazník je pre nás na prvom mieste. Preto robíme všetko pre to, aby reklamácia bola vybavená spravodlivo a čo najrýchlejšie. Detaily k reklamáciám nájdete nižšie.

  • V prípade Tovaru na mieru po vás môžeme požadovať zálohu až do 100 % Ceny.

  • Ak ste spotrebiteľ, tak si pri preberaní balíčka od prepravcuradšej skontrolujte, či nie je obal poškodený. Nestáva sa to často, ale istota je istota. Ako podnikateľ máte povinnosť balíček skontrolovať do 3 pracovných dní od doručenia Tovaru.

  • Ak máte akýkoľvek problém či dopyt, napíšte nám e-mail na info@majya.sk alebo zavolajte na +421 222 205 777. Sme tu pre vás a radi vám s čímkoľvek pomôžeme.

1. Úvodné ustanovenia a základné pojmy

  • 1.1. Tieto Podmienky sa vzťahujú na Zmluvy uzavreté medzi nami a vami prostredníctvom Webových stránok. Tieto Podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. V prípade rozporu medzi Podmienkami a Zmluvou majú prednosť dojednania obsiahnuté v Zmluve.

  • 1.2. Tieto Podmienky sú v slovenskom jazyku a v slovenskom jazyku sa uzatvára aj Zmluva medzi nami. Zmluva a Podmienky sa riadia českým právom. Ide najmä o zákon
    č. 89/2012 Zb. občiansky zákonník a zákon č. 634/1992 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (ak ste spotrebiteľom). Ak vzťah založený Zmluvou (vrátane Podmienok) obsahuje zahraničný (medzinárodný) prvok, potom sme si dojednali, že vzťah sa riadi českým právom. To nemá vplyv na práva, ktoré máte ako spotrebiteľ na základe platných právnych predpisov.

  • 1.3. Ak nie je uvedené inak, majú tieto výrazy uvedené v týchto Podmienkach tento význam:

Cena:                                  je cena, ktorú ste povinní nám za Tovar zaplatiť.

Charakter výrobkov:          sme dodávateľom produktov v klenotníctve a šperkov, ktoré sú ponúkané v katalógu na Webových stránkach („Tovar“).

Ponuka:                              je záväzná ponuka obsahujúca opis predmetu dodávky, technické zadanie, počet kusov Tovaru, Cenu, predpokladaný termín dodania a spôsob dopravy.

Podmienky:                        sú tieto obchodné podmienky, ktoré medzi nami a vami upravujú vzájomné práva a povinnosti vzniknuté v súvislosti alebo na základe Zmluvy.

Zmluva:                              je kúpna zmluva, ktorú medzi sebou uzatvárame.

Zmluvné strany:                 sú zmluvné strany Zmluvy, teda my a vy.

vy:                                      ste vy, podnikatelia alebo spotrebitelia.

Tovar na mieru:                  Tovar individuálne upravený podľa vášho priania alebo vyrobený priamo pre vás.

  • 1.4. Ak bude potreba, môžete nás kontaktovať prostredníctvom týchto kontaktných údajov:

MAJYA JEWELRY, s. r. o.

Průmyslová 989/12A, 747 23 Bolatice

Česká republika

e-mail: info@majya.sk

tel.: +421 222 205 777

2. Používateľský účet

  • 2.1. Prostredníctvom používateľského účtu registrovaného na Webových stránkach môžete uskutočniť Objednávku tak, ako je definovaná v čl. 3.2 Podmienok. Používateľský účet však na vytvorenie Objednávky nie je nutný. Môže vám však priniesť veľa výhod, uvidíte v ňom prehľad objednávok a zároveň môžeme z času na čas poskytovať zľavy len pre tých, ktorí si u nás používateľský účet založili.

  • 2.2. Ak si používateľský účet zakladáte, ste pri jeho registrácii povinní uvádzať pravdivé a správne údaje. Ste zároveň povinní všetky údaje pri akejkoľvek zmene aktualizovať. Údaje uvedené v používateľskom účte alebo v objednávke považujeme za správne a pravdivé.

  • 2.3. Prístup k používateľskému účtu je zabezpečený menom používateľa a heslom. Je dôležité, aby ste v rámci týchto zabezpečovacích údajov zachovali mlčanlivosť a neoznamovali prihlasovacie údaje tretej osobe.

  • 2.4. Beriete na vedomie, že používateľský účet nemusí byť nepretržite dostupný, najmä potom s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia.

3. Objednávka a uzavretie Zmluvy

  • 3.1. Tovar inzerovaný na Webových stránkach má predovšetkým informatívny charakter. Nie sme povinní s vami vo veci tohto Tovaru uzavrieť Zmluvu.

  • 3.2. Tovar je možné objednať prostredníctvom formulára na Webových stránkach, ktorý obsahuje informácie o charaktere Tovaru, Cene, spôsobe úhrady Ceny a ďalej o požadovanom spôsobe dodania Tovaru a o iných nákladoch s tým spojených („Objednávka“). Pred odoslaním objednávky môžete ľubovoľne kontrolovať a prípadne meniť akékoľvek údaje. Objednávku odošlete kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“. Údaje uvedené v objednávke považujeme za správne. Je nutné, aby ste pred odoslaním objednávky vyplnili všetky svoje údaje a potvrdili, že ste sa zoznámili s týmito Podmienkami, súhlasíte s nimi a zaväzujete sa nimi riadiť.

  • 3.3. Po prijatí Objednávky vám jej prijatie potvrdíme prostredníctvom e-mailu (ďalej len „Potvrdenie“) a spolu s Potvrdením vám zašleme aj tieto Podmienky vo formáte PDF. Zmluva je uzatvorená okamihom odoslania Potvrdenia o prijatí Objednávky. Pri neobvyklom charaktere Objednávky sme oprávnení vás požiadať o dodatočné potvrdenie Objednávky, v takom prípade je medzi nami Zmluva uzatvorená okamihom prijatia Vášho potvrdenia. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzku z našej aj vašej strany.

  • 3.4. V Objednávke ste povinní uvádzať pravdivé a úplné informácie; v prípade oznámenia neúplných alebo nepravdivých informácií nezodpovedáme za tým spôsobenú škodu. Ste zodpovední za aktualizáciu všetkých svojich údajov a v prípade ich zmeny ste povinní nám takú zmenu oznámiť, ak to ešte môže mať na Zmluvu vplyv. V prípade, že nám zmeny nenahlásite,
    a Tovar tak preberie napríklad osoba neoprávnená, nesiete všetky riziká s tým spojené. Zároveň ste povinní uhradiť Cenu vr. nákladov na dodanie.

  • 3.5. Náklady, ktoré vám vzniknú v súvislosti s komunikáciou na diaľku, ako napríklad náklady na internetové pripojenie, si hradíte sami. Tieto náklady sa nijako nelíšia od základnej sadzby operátora alebo poskytovateľa internetového pripojenia.

  • 3.6. Od Zmluvy sme oprávnení odstúpiť, a to z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru prerušil výrobu alebo dovoz Tovaru. Okamžite vás v takom prípade informujeme e-mailom a do 14 dní vám vrátime všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré sme od vás na základe tejto Zmluvy prijali, a to rovnakým spôsobom, prípadne spôsobom, na ktorom sa dohodneme.

4. Objednanie Tovaru na mieru

  • 4.1. Máte možnosť si u nás objednať Tovar upravený priamo vám na mieru, napríklad gravírovanie do šperkov. Súčasťou Objednávky sú podklady, ktoré nám musíte dodať, keďže sú na vytvorenie Objednávky Tovaru na mieru podstatné, pričom všetky ich parametre nájdete na Webových stránkach (ďalej len „Podklady“).

  • 4.2. V prípade, že Objednávka neobsahuje všetky potrebné Podklady, vyzveme vás na ich doplnenie, poprípade ich môžeme sami doplniť podľa štandardných postupov. V takom prípade je medzi nami Zmluva uzatvorená okamihom doručenia prijatia doplnenia Podkladov. Meniť obsah Podkladov je možné dovtedy, kým nezačneme Tovar vyrábať.

  • 4.3. Dôkladne si skontrolujte všetko, čo v Podkladoch uvádzate. V prípade, že Podklady obsahujú chybu, ktorú nedokážeme posúdiť (najmä čo sa týka textov, rozmerov a pod.), alebo v Podkladoch taká informácia chýba, nezodpovedáme za škodu, ktorá vznikla vyrobením Tovaru s takou chybou alebo chýbajúcou informáciou. Podklady a informácie v nich uvedené nekontrolujeme z hľadiska obsahu, kontrolujeme len to, či je podľa nich technicky možné Tovar vyrobiť.

5. Darčekové poukazy

  • 5.1. Na Webových stránkach si okrem Tovaru môžete objednať aj darčekový poukaz. Pokyny na jeho uplatnenie nájdete priamo na poukaze. Platnosť poukazu je (ak nie je uvedené inak) 160 dní od jeho vystavenia. Darčekový poukaz je možné použiť iba na úhradu nákupu Tovaru na Webových stránkach. Každý darčekový poukaz je možné uplatniť iba raz. Ostatné ustanovenia Podmienok sa na darčekové poukazy použijú primerane.

6. Platobné podmienky

  • 6.1. Na Webových stránkach je vždy uvedená Cena Tovaru vrátane DPH a všetkých ďalších daní a poplatkov. Sme platiteľom DPH.

  • 6.2. Ak by došlo k zjavnej chybe v uvedenej Cene (napr. Tovar, ktorý na Webových stránkach predávame za menej než 10 % ceny obvyklej), nie sme povinní Tovar s takto zjavne chybne uvedenou Cenou dodať, a v prípade, keď už medzi nami bola uzatvorená Zmluva s takto chybnou Cenou, sme oprávnení od Zmluvy odstúpiť. O chybe vás bez zbytočného odkladu, samozrejme, informujeme a zašleme vám na e-mail zmenenú Ponuku. Tá sa považuje za nový návrh Zmluvy, Zmluva je potom v takom prípade uzatvorená až vaším potvrdením, že s novou cenou súhlasíte.

  • 6.3. Cenu a prípadné náklady spojené s dodaním Tovaru môžete uhradiť spôsobmi uvedenými tu: www.majya.sk/doprava-a-platba/.

  • 6.4. V prípade úhrady bankovým prevodom ste povinní uhradiť Cenu spoločne s uvedením správneho variabilného symbolu platby, čo je spravidla číslo Objednávky. V prípade, keby ste tento symbol nezadali, môže sa stať, že sa platba Ceny nespáruje so Zmluvou a Tovar vám nebude dodaný včas.

  • 6.5. V prípade, keď Tovar hradíte bezhotovostne, považuje sa Cena Tovaru za zaplatenú okamihom pripísania príslušnej sumy na náš účet alebo doručením potvrdenia o vykonaní transakcie. Tovar odošleme okamžite nato, ak nie sme dohodnutí inak.

  • 6.6. Pre každú platbu vám vystavíme daňový doklad (faktúru), ktorý vždy spĺňa požiadavky právnych predpisov. Zašleme vám ho na e-mail, ktorý ste uviedli v Objednávke. Splatnosť daňového dokladu (faktúry) je 14 dní.

  • 6.7. Ďalej sme sa dohodli, že v prípade vášho omeškania s akoukoľvek platbou alebo jej časťou voči nám, ak ste podnikateľ, sme oprávnení po vás požadovať uhradenie zmluvnej pokuty vo výške 0,1 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania do dňa zaplatenia vrátane. V prípade, keď ste spotrebiteľ, máme toto právo iba vtedy, ak ste si objednali Tovar na mieru.

  • 6.8. V prípade, že je predmetom Zmluvy Tovar na mieru a vy ste nezaplatili Cenu včas a uzatvárate Zmluvu ako podnikateľ, odošleme vám postupne 3 upomienky o neuhradení sumy e-mailom. Pri tretej zaslanej upomienke po vás môžeme požadovať uhradenie zmluvnej pokuty vo výške 20 EUR alebo 1 % z Ceny Tovaru na mieru, podľa toho, ktorá suma je vyššia.

  • 6.9. Zmluvná pokuta je splatná do 15 dní od prijatia výzvy na zaplatenie. Zaplatenie zmluvnej pokuty nevylučuje nárok na náhradu škody.

  • 6.10. Tovar je až do úplného zaplatenia Ceny v našom vlastníctve a vy s ním nie ste oprávnení akokoľvek nakladať, previesť ho na tretie osoby alebo ho zaťažiť právami tretích osôb.

Fakturácia

  • 6.11. Pri objednaní Tovaru na mieru po vás môžeme požadovať zálohovú platbu v hodnote 100 % z celkovej Ceny. Po pripísaní fakturovanej sumy na náš účet začneme s prácami na Tovare
    na mieru. V individuálnych prípadoch je možné dohodnúť 50 % zálohu. V takom prípade uhradíte zostávajúcich 50 % z celkovej Ceny na základe vystaveného daňového dokladu (faktúry) po zhotovení Tovaru na mieru. Po pripísaní tejto zvyšnej sumy na náš účet vám Tovar na mieru vyexpedujeme.

  • 6.12. Môžeme sa aj dohodnúť, že nie je potrebné hradiť zálohu, alebo že sa lehota splatnosti môže predĺžiť. Daňový doklad (faktúru) v takom prípadne vystavíme v deň expedície Tovaru.

  • 6.13. Ste povinní nám faktúru uhradiť riadne a včas v nadväznosti na jej splatnosť. Ak neuhradíte vystavený daňový doklad (faktúru) v čase splatnosti, môžeme pozastaviť prácu na výrobe Tovaru či jeho dodanie.

7. Dodacie podmienky a prevzatie Tovaru

  • 7.1. Spôsoby doručenia Tovaru k vám sú uvedené na Webových stránkach, prípadne si spôsob doručenia môžeme dojednať individuálne.

  • 7.2. Ak ste spotrebiteľ a zároveň sa nedohodneme inak, Tovar vám doručíme do 30 dní
    od uzavretia Zmluvy.

  • 7.3. Cena nákladov na dopravu je uvedená v Objednávke a hradíte ju vy, ak sa nedohodneme inak.

  • 7.4. Vyhradzujeme si právo odstúpiť od Zmluvy v prípade, že objednaný Tovar nebude na sklade a ani nebude naskladnený do 15 dní od uzavretia Zmluvy. Táto dodacia lehota sa netýka Tovaru, pri ktorom je na Webových stránkach výslovne uvedená dlhšia dodacia lehota. Sme oprávnení dodať Tovar neskôr z dôvodov na strane tretej strany (napr. dopravcu). O takej situácii vás informujeme e-mailom a ak ste spotrebiteľ, môžete také neskoré dodanie Tovaru odmietnuť a od Zmluvy odstúpiť.

  • 7.5. Zaväzujete sa Tovar riadne prevziať. V prípade, keď Tovar neprevezmete, sme oprávnení požadovať po vás náhradu vzniknutej škody vr. dodatočných nákladov, ktoré nám tým vzniknú. Tieto náklady sú paušálne stanovené sumou vo výške 10 EUR na mesiac. V momente, keď Tovaru neprevezmete, prechádza nebezpečenstvo škody na Tovare na vás. Sme zároveň oprávnení vás v prípade neprevzatia Tovaru zaradiť na zoznam nespoľahlivých zákazníkov a v prípade ďalšieho nákupu budete povinní zaplatiť dopredu bezhotovostne na náš účet.

  • 7.6. Pri prevzatí zásielky odporúčame skontrolovať jej stav. Ak došlo k poškodeniu zásielky alebo inej zjavnej chybe, môžete zásielku odmietnuť prevziať alebo spísať s prepravcom protokol o doručení zásielky s výhradou. O zistenom poškodení nás, prosím, informujte a poškodenie, ak je to možné, zdokumentujte. Ak ste podnikatelia, ste povinní zásielku skontrolovať do 3 pracovných dní.

  • 7.7. V prípade, že ste Zmluvu uzavreli ako podnikateľ, a dodaný Tovar nezodpovedá Zmluve, ste povinní nám to oznámiť do 5 pracovných dní od jeho prevzatia. K tomuto oznámeniu ste povinní pripojiť aj fotografie dokladajúce chybu. Do ďalších 5 pracovných dní ste potom povinní nám zaslať Tovar späť. Ak nebude Tovar vrátený v tejto lehote alebo bude vrátený poškodený, nemusíme ho prevziať.

  • 7.8. V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nie je možné predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), sme oprávnení predĺžiť termín dodania Tovaru o čas trvania vyššej moci, pričom vám nezodpovedáme za prípadnú vzniknutú škodu z dôvodu neskorého dodania Tovaru.

  • 7.9. V prípade vyťaženia kapacít dopravcov či nevhodného zvolenia typu dopravy nezodpovedajúceho vlastnostiam zásielky sme oprávnení podľa svojho najlepšieho uváženia zmeniť spôsob dopravy,
    využiť našu vlastnú dopravu. O tejto zmene vás informujeme e-mailom.

  • 7.10. Základná cena dopravy uvedená na Webových stránkach platí pre Slovenskú republiku, dopravu do iných štátov si dohodneme odlišne.

8. Odstúpenie od Zmluvy spotrebiteľom

  • 8.1. Ako spotrebiteľ, teda človek, ktorý uzatvára Zmluvu mimo rámca svojej podnikateľskej alebo obdobnej činnosti, máte právo odstúpiť od Zmluvy uzavretej prostredníctvom internetu, e-mailu, telefónu alebo iného prostriedku komunikácie na diaľku do 14 dní od prevzatia Tovaru. My vám chceme vyjsť v ústrety ešte o niečo viac, než nám hovorí zákon, a tak vám umožňujeme odstúpiť od Zmluvy a tovar vrátiť do 66 dní od jeho doručenia. Ak vám Tovar pošleme v niekoľkých zásielkach, lehota sa počíta až od prevzatia poslednej zásielky, naopak, ak vám dodávame Tovar pravidelne, lehota pre odstúpenie od Zmluvy sa počíta od doručenia prvej dodávky. Tento článok Podmienok sa vzťahuje iba na spotrebiteľov.

  • 8.2. Vezmite, prosím, na vedomie, že nemáte právo odstúpiť od Zmluvy v prípade:

  • 8.3. keď bol Tovaru upravený podľa vášho priania alebo pre vašu osobu, najmä v prípade Tovaru na mieru;

  • 8.4. ak ide o Tovar v zapečatenom obale, ktorý ste z tohto obalu vyňali a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť.

  • 8.5. Ak chcete odstúpiť od Zmluvy, môžete využiť tento formulár: www.majya.sk/vratenie-a-vymena-tovaru/. Odstúpiť od Zmluvy podľa tohto článku Podmienok môžete aj akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením voči nám.

  • 8.6. Tovar (okrem vyššie uvedených výnimiek) môžete vyskúšať, ale to iba tak, aby ste sa zoznámili s jeho povahou, vlastnosťami a funkčnosťou podobne, ako by ste ho skúšali v obchode. Ak Tovar budete skúšať alebo využívať viac a nakladaním s ním nejako znížite jeho hodnotu, môžeme vám vrátiť sumu poníženú o to, aby sme Tovar uviedli do pôvodného stavu tak, aby sme ho mohli predať ďalším zákazníkom. Sme oprávnení jednostranne započítať náš nárok na náhradu škody vzniknutej na Tovare proti vášmu nároku na vrátenie Ceny.

  • 8.7. V prípade odstúpenia od Zmluvy sa Zmluva od počiatku ruší. To znamená, že vy nám vrátite tovar a my vám vrátime zaplatenú Cenu vrátane najnižšieho poštovného, ktoré ponúkame. Tovar nám musíte odoslať do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy. Náklady na zaslanie Tovaru späť k nám hradíte vy, a to aj v prípade, že nie je Tovar možné vrátiť obvyklou poštovou prepravou.

  • 8.8. V prípade odstúpenia od Zmluvy vám vrátime Cenu rovnakým spôsobom, akým sme ju od vás pôvodne prijali. Môžeme sa však dohodnúť aj na inom vrátení Ceny. Cenu vám vrátime do 14 dní od okamihu, čo ste od Zmluvy odstúpili. Platbu však môžeme pozdržať až do chvíle, kým nám dôjde vrátený tovar späť, alebo dovtedy, kým nám preukážete, že ste tovar odoslali (napríklad potvrdením od dopravcu).

  • 8.9. Tovar vrátane všetkých prípadných darčekov je nutné zaslať alebo osobne doručiť na našu adresu: MAJYA JEWELRY, s. r. o., Průmyslová 989/12A, 747 23 Bolatice, Česká republika. Tovar nám, prosím, neposielajte na dobierku.

  • 8.10. Ak sme spolu s Tovarom zaslali nejaké ďalšie bezplatné plnenie – darček, musíte v prípade odstúpenia od Zmluvy vrátiť aj toto bezplatné plnenie. Ak bezúplatné plnenie (darček) nevrátite, dochádza na vašej strane k bezdôvodnému obohateniu.

9. Zodpovednosť za chyby – reklamácia

Pravidlá reklamácií

    • 9.1. Ak ste spotrebiteľ, zodpovedáme vám za to, že Tovar pri prevzatí nemá chyby. Najmä zodpovedáme za to, že Tovar:

      • a) zodpovedá dojednanému opisu, druhu a množstvu, ako aj akosti, funkčnosti a iným dohodnutým vlastnostiam;

      • b) je vhodný na účel, na ktorý ho požadujete a s ktorým sme súhlasili;

      • c) je dodané s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie.

    • 9.2. Ak ste spotrebiteľ, zodpovedáme ďalej za to, že okrem dohodnutých vlastností:

        • a) je Tovar vhodný na účel, na ktorý sa Tovar tohto druhu obvykle používa, aj s ohľadom na práva tretích osôb a právne predpisy;

        • b) Tovar množstvom, akosťou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí toho istého druhu, ktoré môžete rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia uskutočnené nami alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením;

        • c) je Tovar dodaný s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu a iných pokynov na použitie, ktoré môžete rozumne očakávať;

        • d) Tovar zodpovedá akosťou alebo vyhotovením vzorke alebo predlohe, ak sme vám ich poskytli pred uzavretím Zmluvy.

      Za posledné uvedené štyri body nezodpovedáme v prípade, že sme vás pred uzavretím Zmluvy zvlášť písomne upozornili (postačí e-mailom), že sa niektorá vlastnosť Tovaru líši, a vy ste s tým pri uzatváraní Zmluvy výslovne súhlasili.

    • 9.3. Ak ste podnikateľ, zodpovedáme za to, že Tovar odovzdáme vám alebo prepravcovi v dohodnutom množstve, akosti a vyhotovení.

    • 9.4. Ak ste si kúpili Tovar, ktorý bol chybný a pre svoju chybu bol zlacnený, za túto chybu, pre ktorú bol Tovar lacnejší, nezodpovedáme. Za ostatné chyby na takom Tovare však zodpovedáme.

    • 9.5. Ak ste spotrebiteľ, svoje práva z chybného plnenia môžete uplatniť do dvoch rokov od prevzatia Tovaru.

      • a) Ak sa chyba prejaví v priebehu prvých 12 mesiacov od kúpy Tovaru, môžeme vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posudku; náklady na odborný posudok
        a iné náklady súvisiace s odborným posudkom nesieme my.

      • b) Ak reklamáciu uplatníte po uplynutí 12 mesiacov od kúpy Tovaru, môžeme reklamáciu zamietnuť aj bez odborného posudku. Po našom zamietnutí reklamácie máte možnosť zaslať Tovar na odborné posúdenie osobe, ktorú uvedieme v zamietnutí reklamácie. Ak sa odborným posudkom preukáže naša zodpovednosť za chybu, môžete reklamovať Tovar znovu.

      • 9.6. Práva z chybného plnenia nemáte v prípade, že ste chybu sami spôsobili. Chybou Tovaru nie je bežné opotrebovanie z obvyklého používania.

    Ako uplatniť práva z chybného plnenia?

    • 9.7. Reklamáciu môžete uplatniť tu: www.majya.sk/reklamacia/.

    • 9.8.Formulár bude požadovať nasledujúce náležitosti:

      • a) vaše kontaktné údaje,

      • b) opis poruchy,

      • c) požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie,

      • d) preukázanie nákupu Tovaru (číslo objednávky, e-mail).

    • 9.9. Tovar, ktorý podľa vás má chybu, nám zašlite na vyššie uvedenú adresu. Tovar by mal byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k poškodeniu Tovaru, musí byť čistý kompletný. V opačnom prípade nie sme povinní sa reklamáciou zaoberať a Tovar zašleme späť na vaše náklady.

    • 9.10. Ak má Tovar chybu, môžete požadovať jej odstránenie. Podľa svojej voľby môžete požadovať:

      • a) výmenu Tovaru; alebo

      • b) odstránenie chyby Tovaru,

    • 9.11. Ak vám to nespôsobí závažné ťažkosti, vždy môžeme namiesto odstránenia chyby na Tovare vymeniť chybný Tovar za bezchybný.

    • 9.12. Môžete od nás požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od Zmluvy:

      • a) ak sme odstrániteľnú chybu neodstránili v primeranom čase po jej vytknutí tak, aby sme vám tým nespôsobili značné ťažkosti;

      • b) keď sa chyba prejaví opakovane, čo spravidla znamená trikrát a viac;

      • c) ak je chyba podstatným porušením Zmluvy;

      • d) keď je z nášho vyhlásenia alebo okolností zjavné, že chybu neodstránime v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre vás.

    • 9.13. Podstatným porušením Zmluvy je také porušenie, o ktorom strana, ktorá Zmluvu porušuje, vedela alebo mala vedieť v čase uzavretia Zmluvy, že by druhá strana Zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie predvídala.

    • 9.14. Odstúpiť od Zmluvy však nemôžete, ak je chyba odstrániteľná, s výnimkou prípadov, keď ide o odstrániteľnú chybu, ale pre väčší počet chýb nemôžete Tovar riadne používať.

    • 9.15. Práva z chýb môžete vytknúť priamo nám. Ak je však na opravu určený niekto iný (napr. servis), kto je k dispozícii v našom okolí alebo v mieste, ktoré je vám bližšie, vytknite chybu tomu, kto je určený na vykonanie opravy.

    • 9.16. Ak ste spotrebiteľ, platí, že pokým nesplníme svoje povinnosti z chybného plnenia, nemusíte nám platiť doteraz neuhradenú Cenu alebo jej časť.

    • 9.17. Ak preukážeme, že ste o chybe Tovaru vedeli pred prevzatím Tovaru alebo ste ju sami spôsobili, nie sme povinní vyhovieť vašej reklamácii.

    Ako na vybavenie reklamácie?

    • 9.18 Ak nie je na opravu určený niekto iný (napr. servis) a vy ste spotrebiteľ, sme povinní prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, kde je to možné s ohľadom na sortiment predávaných produktov, prípadne aj v našom sídle.

    • 9.19. Pri uplatnení reklamácie vám vydáme elektronické potvrdenie, v ktorom uvedieme dátum, kedy ste reklamáciu uplatnili, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete a vaše kontaktné údaje, aby sme vám mohli dať vedieť o vybavení reklamácie.

    • 9.20. Ak ste spotrebitelia, do 30 dní od uplatnenia reklamáciu vybavíme (vrátane odstránenia chyby) a informujeme vás o tom. Môžeme sa spoločne dohodnúť aj na dlhšej lehote. Ak 30-dňovú lehotu nedodržíme, môžete odstúpiť od Zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z Ceny, alebo právo na výmeru Tovaru za nový Tovar.

    • 9.21. Ak ste podnikatelia, vybavíme vašu reklamáciu čo najskôr, žiadnu pevnú lehotu na to však nemáme.

    • 9.22. Po vybavení reklamácie vám vydáme elektronické potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dĺžke jej trvania, prípadne písomné potvrdenie zamietnutia reklamácie.

    • 9.23. Ak ste spotrebiteľ, máte právo na úhradu účelne vynaložených nákladov na uplatnenie reklamácie, pričom tieto náklady sa chápu ako najnižšie možné. O preplatenie nákladov musíte požiadať najneskôr do jedného mesiaca od konca lehoty na vytknutie chyby, inak vám nemusia byť priznané. Ako podnikateľ toto právo nemáte.

    • 9.24. Pred prvým použitím niektorého Tovaru ste povinní preštudovať si návod na použitie, ak vám ho zašleme elektronicky alebo spolu s Tovarom, a následne sa informáciami z neho riadiť. V opačnom prípade sa totiž vystavujete nebezpečenstvu, že svojím nesprávnym používaním Tovar poškodíte a nebudete môcť vzniknutú chybu uplatniť v rámci svojho práva plynúceho zo zodpovednosti za chybu.

    10. Aké máme navzájom ďalšie práva a povinnosti?

    • 10.1. Vybavovanie vašich sťažností zaisťujeme prostredníctvom kontaktnej e-mailovej adresy. Informáciu o vybavení vašej sťažnosti vám zašleme na vašu e-mailovú

    • 10.2. Ak medzi nami vznikne spotrebiteľský spor, máte právo na alternatívne riešenie tohto sporu. Na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov zo Zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, IČO 17 33 19 27, adresa na podávanie podanie v elektronickej podobe: ars@soi.sk alebo adr@soi.sk. Na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov zo Zmluvy je oprávnená aj právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov, vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (dostupný na webovej stránke www.mhsr.sk). Môžete využiť aj platformu na riešenie sporov online, zriadenú Európskou komisiou, ktorá sa nachádza na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

    • 10.3. Pri riešení sporov zo Zmluvy je možné využiť online platformu nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.

    • 10.4. Vybavovanie vašich sťažností zaisťujeme prostredníctvom kontaktnej e-mailovej adresy. Informáciu o vybavení vašej sťažnosti vám zašleme na vašu e-mailovú adresu.

    • 10.5. Všetku písomnú korešpondenciu si môžeme doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.

    11. Záverečné ustanovenia

    • 11.1. Tieto Podmienky a ich znenie môžeme meniť a dopĺňať, ich aktuálne znenie nájdete vždy na Webových stránkach. Zmenami však nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia Podmienok. Ak s novým znením Podmienok nesúhlasíte, môžete Zmluvu okamžite vypovedať e-mailom. Tým nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia Podmienok. Zmluva bude v takom prípade ukončená ku dňu predchádzajúcemu dátumu účinnosti oznamovanej zmeny. Ak nevyužijete svoje právo Zmluvu vypovedať, nové znenie Podmienok bude považované ako odsúhlasené.

    • 11.2. Potvrdenie o uzavretí Zmluvy vám zašleme e-mailom. Samotnú Zmluvu vrátane týchto Podmienok archivujeme v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná. Ak ju potrebujete, napíšte nám a my vám ju radi zašleme.

    • 11.3. Sme oprávnení predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Podliehame tiež dozoru Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI). Kontrolu nad ochranou osobných údajov zaisťuje Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.

    • 11.4. Nenesieme žiadnu zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do Webových stránok alebo v dôsledku ich použitia v rozpore s ich určením.

    • 11.5. Všetky naše práva k Webovým stránkam, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafík, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, patria nám. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať Webové stránky alebo ich časť bez nášho súhlasu.

    • 11.6. Nie sme vo vzťahu k vám viazaní žiadnymi kódexmi správania.

    • 11.7. V prípade vyššej moci nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci, a ak stav vyššej moci trvá dlhšie než 10 dní, sme oprávnení od Zmluvy odstúpiť.

    • 11.8. Všetky informácie, ktoré nám oznámite, sú dôverné a budeme s nimi aj tak zaobchádzať. Zároveň spracúvame niektoré vaše osobné údaje. O tom, prečo tak robíme a ako ich chránime, sa môžete dočítať na www.majya.sk/informacie-o-spracovani-osobnych-udajov/.

    • 11.9. Kedykoľvek nás v prípade otázok k týmto obchodným podmienkam môžete kontaktovať na e-mail: info@majya.sk

    Tieto Podmienky platia od 03. 05. 2023